Prekių pirkimo – pardavimo elektroninėje parduotuvėje Shop.darwa.lt taisyklės
1. Sąvokos
1.1. Pardavėjas – MB „Mano Partneris“, Lietuvos Respublikos VĮ „Registrų centras“, Juridinių asmenų registro Vilniaus filiale įregistruotas privatusis juridinis asmuo MB „Mano Partneris“, juridinio asmens kodas, PVM mokėtojo kodas, registruotos buveinės adresas, korespondencijos adresas.
1.2. Shop.darwa.lt – tinklapis, esantis adresu www.shop.darwa.lt, kuriame yra parduodamos Pardavėjo prekės ir kurį administruoja Lietuvos Respublikos VĮ „Registrų centras“, Juridinių asmenų registro Vilniaus filiale įregistruotas privatusis juridinis asmuo MB „Mano Partneris“, juridinio asmens kodas, PVM mokėtojo kodas, registruotos buveinės adresas, korespondencijos adresas.
1.3. Pirkėjas – juridinis asmuo, kuris perka Prekes naudodamasis Interneto svetaine bei sudaro pirkimo ir pardavimo sutartį su Pardavėju.
1.4. Šalys – Pirkėjas ir Pardavėjas kartu.
1.5. Asmens duomenys – bet kokia informacija apie fizinį asmenį, kurio tapatybė nustatyta arba kurio tapatybę galima nustatyti (duomenų subjektas); fizinis asmuo, kurio tapatybę galima nustatyti, yra asmuo, kurio tapatybę tiesiogiai arba netiesiogiai galima nustatyti, visų pirma pagal identifikatorių, kaip antai vardą ir pavardę, asmens identifikavimo numerį, buvimo vietos duomenis ir interneto identifikatorių arba pagal vieną ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, genetinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius.
1.6. Taisyklės – šios „Prekių pirkimo – pardavimo Shop.darwa.lt taisyklės“, kurios yra taikomos kiekvienam Pirkėjo apsipirkimui Shop.darwa.lt ir kiekvienai tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaromai Pirkimo-pardavimo sutarčiai.
1.7. Tiekėjas – asmuo, atsakingas už Užsakymų vykdymą, Prekių prieinamumo užtikrinimą, Prekių išsiuntimo pateikimą, Prekių kokybės užtikrinimą.
1.8. Paskyra – Pirkėjo Shop.darwa.lt naudojimosi Taisyklių pagrindu atliekamo registravimosi Shop.darwa.lt rezultatas, dėl kurio sukuriama jo asmeninius duomenis ir užsakymų istoriją sauganti asmeninė Pirkėjo paskyra (account).
1.9. Privatumo politika – Shop.darwa.lt patvirtintas dokumentas, kuriame yra numatytos pagrindinės Asmens duomenų rinkimo, kaupimo, tvarkymo ir laikymo taisyklės, naudojantis Shop.darwa.lt.
1.10. Sutartis – Pirkėjo ir Pardavėjo sudaroma atitinkamų Prekių pirkimo-pardavimo sutartis, kuri laikoma sudaryta nuo Užsakymo apmokėjimo momento. Laikoma, kad kiekvienos Pirkėjo ir Pardavėjo sudarytos Sutarties sąlygos yra identiškos užsakymo pateikimo metu galiojančioms Taisyklių sąlygoms ir tokios Sutartys visada šalių vykdomos pagal užsakymo pateikimo metu galiojusias Taisykles.
1.11. Užsakymas – Prekių užsakymas, kuriame yra nurodomos Pirkėjo pageidaujamos įsigyti Prekės iš Pardavėjo, nurodomos tame pačiame užsakyme.
1.12. Užsakymo patvirtinimas – Pardavėjo atliekamas Pirkėjo užsakymo patvirtinimas, kurį atlikus Pirkėjui pateikiamas Prekių kainos patvirtinimas ir Sutarties sudarymo pasiūlymas.
2. Bendrosios nuostatos
2.1. Pirkėjas patvirtina Taisykles su jomis susipažinęs bei pažymėjęs varnelę prie teiginio „Susipažinau su prekių pirkimo – pardavimo Shop.darwa.lt taisyklėmis ir su jomis sutinku“. Tokiu būdu patvirtintos Taisyklės yra Šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame nustatomos Pirkėjo ir Pardavėjo teisės bei pareigos, prekių įsigijimo bei apmokėjimo už jas sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, šalių atsakomybė bei kitos su prekių pirkimu – pardavimu Shop.darwa.lt susijusios sąlygos.
2.2. Pirkėjas, sukurdamas paskyrą Shop.darwa.lt, Taisykles patvirtina pirmosios registracijos metu. Pirkėjui patvirtinus Taisykles pirmosios registracijos (paskyros sukūrimo) metu Taisyklės taikomos visiems Pirkėjo pirkimams, atliekamiems Shop.darwa.lt, ir visoms Sutartims, sudaromoms su Pardavėjais iki atnaujintų Taisyklių paskelbimo Shop.darwa.lt. Atnaujinus Taisykles, jos taikomos nuo jų paskelbimo Shop.darwa.lt momento, o Pirkėjas apie Taisyklių atnaujinimą supažindinamas Taisyklių 2.4 punkte numatyta tvarka.
2.3. Pirkti Shop.darwa.lt turi teisę tik Pirkėjai, kaip jie apibrėžti Taisyklių 1.3 punkte. Pirkėjas, patvirtindamas Taisykles ir susipažinęs su Privatumo politika (Taisyklių 2.5 punktas) bei Shop.darwa.lt naudojimosi Taisyklėmis, patvirtina, kad jis turi teisę pirkti prekes Shop.darwa.lt.
2.4. Pasikeitus rinkos sąlygoms ar esant Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytoms aplinkybėms, Shop.darwa.lt turi teisę pakeisti, taisyti ar papildyti Taisykles. Apie tai Pirkėjai bus informuojami prisijungę prie Paskyros arba Shop.darwa.lt arba formuodami prekių krepšelį, tačiau visais atvejais, po Taisyklių atnaujinimo, Pirkėjas pateikti užsakymą gali tik tokiu atveju, jeigu susipažįsta ir patvirtina naujos redakcijos Taisykles.
2.5. Pirkėjas privalo susipažinti su Shop.darwa.lt patvirtinta ir viešai paskelbta Privatumo politika. Pirkėjo Asmens duomenys gali būti perduodami Prekių Tiekėjams, kiek tai yra susiję su Užsakymo, pristatymo vykdymu ar Prekių kokybės užtikrinimu, taip pat laikantis tarp Shop.darwa.lt ir Tiekėjo sutartimi prisiimtų saugumo įsipareigojimų dėl asmens duomenų saugumo užtikrinimo.
2.6. Jei Pardavėjui ar Tiekėjui numatyta teisė ar pareiga pateikti Pirkėjui informaciją ar dokumentus elektroniniu paštu, visais atvejais už veikiančio ir Pirkėjui priklausančio elektroninio pašto adreso pateikimą Pardavėjui atsako pats Pirkėjas.
3. Prekių užsakymas, pirkimo – pardavimo teisinių santykių sukūrimo momentas
3.1. Pirkėjas gali užsisakyti prekes Shop.darwa.lt pasirinkdamas vieną iš šių būdų:
3.1.1. Internetu, užsiregistruodamas Shop.darwa.lt (įvesdamas savo registracijos vardą ir slaptažodį);
3.1.2. internetu, nesiregistruodamas Shop.darwa.lt;
3.2. Pirkėjas, užsisakydamas prekes vienu iš Taisyklių 3.1.1 – 3.1.2 punktuose nurodytų būdų, atitinkamuose Shop.darwa.lt sistemoje pateiktuose informacijos laukuose privalo nurodyti tinkamam prekių užsakymo įvykdymui būtinus savo Asmens duomenis, kurie Shop.darwa.lt tvarkomi Privatumo politikoje numatyta tvarka
3.3. Pirkėjui išsirinkus perkamą prekę ir suformavus prekių krepšelį bei įvykdžius visus užsakymo žingsnius, Pardavėjas per 14-os kalendorinių dienų terminą atlieka Užsakymo patvirtinimą. Po Užsakymo patvirtinimo, Pirkėjo mokėjimo būdo pasirinkimas, patvirtinimas ir atliktas mokėjimas laikomas pirkimo-pardavimo teisinių santykių atsiradimo tarp Pardavėjo ir Pirkėjo, ir pirkimo-pardavimo sutarties sudarymu. Pirkėjas informuojamas apie užsakymo vykdymą pateikiant pranešimą ir nuoroda į galiojančias Taisykles Pirkėjo nurodytu elektroniniu paštu.
3.4. Pirkėjo užsakytos prekės instrukcija lietuvių kalba pateikiama ne vėliau nei prekės pristatymo metu Pirkėjo nurodytu elektroninio pašto adresu. Visa esminė informacija apie prekę ir jos savybes yra pateikiama Pardavėjo prekės aprašyme Shop.darwa.lt.
3.5. Kiekvienas Pirkėjo užsakymas saugomas Shop.darwa.lt duomenų bazėje jų privatumo politikoje nustatyta tvarka.
4. Pirkėjo teisės
4.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes bei užsisakyti paslaugas Shop.darwa.lt šių Taisyklių nustatyta tvarka.
4.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti užsakymo šių Taisyklių nustatyta tvarka.
4.3. Pirkėjas turi teisę atsisakyti Sutarties šių Taisyklių nustatyta tvarka.
4.4. Pirkėjas turi teisę pakeisti ar grąžinti įsigytas prekes Taisyklių nustatyta tvarka.
4.5. Pirkėjas turi kitų teisių, įtvirtintų šiose Taisyklėse, Privatumo politikoje, Shop.darwa.lt naudojimosi taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
5. Pirkėjo pareigos
5.1. Pirkėjas, naudodamasis Shop.darwa.lt, privalo vykdyti savo įsipareigojimus, laikytis šių Taisyklių, Privatumo politikos, Shop.darwa.lt naudojimosi taisyklių, kitų sąlygų, aiškiai nurodytų Shop.darwa.lt bei nepažeisti Lietuvos Respublikos teisės aktų.
5.2. Pirkėjas privalo sumokėti už užsisakytas prekes ar paslaugas ir priimti jas šių Taisyklių nustatyta tvarka.
5.3. Shop.darwa.lt turi teisę iš anksto neįspėjęs Pirkėjo anuliuoti jo užsakymą, jeigu Pirkėjas, pasirinkęs Taisyklių 8.2.1 ar 8.2.2 punktuose numatytus apmokėjimo būdus, nesumoka už prekes per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo Užsakymo patvirtinimo.
5.4. Pardavėjas, iškilus neaiškumams dėl užsakyme pateiktos informacijos, turi teisę susisiekti su Pirkėju užsakyme nurodytais rekvizitais. Prekių pristatymo terminas tokiu atveju pradedamas skaičiuoti nuo susisiekimo su Pirkėju dienos. Pirkėjo užsakymas gali būti anuliuojamas neįspėjus iš anksto jei: i) jei Pardavėjui nepavyksta susisiekti su Pirkėju per 2 (dvi) darbo dienas po užsakymo pateikimo arba ii) jei Pirkėjas nepateikia Pardavėjui prašomos informacijos Pardavėjo nurodytu terminu arba iii) jei Pirkėjas nepateikia Pardavėjui sutikimo jo asmens duomenų tikrinimui.
6. Pardavėjo teisės
6.1. Pardavėjas turi teisę iš anksto neįspėjęs Pirkėjo anuliuoti jo užsakymą, jeigu Pirkėjas, pasirinkęs Taisyklių 8.2.1 ar 8.2.2 punktuose numatytus apmokėjimo būdus, nesumoka už prekes per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų.
6.2. Pardavėjas, iškilus neaiškumams dėl užsakyme pateiktos informacijos, turi teisę susisiekti su Pirkėju užsakyme nurodytais rekvizitais. Prekių pristatymo terminas tokiu atveju pradedamas skaičiuoti nuo susisiekimo su Pirkėju dienos. Pirkėjo užsakymas gali būti anuliuojamas neįspėjus iš anksto jei: i) jei Pardavėjui nepavyksta susisiekti su Pirkėju per 2 (dvi) darbo dienas po užsakymo pateikimo arba ii) jei Pirkėjas nepateikia Pardavėjui prašomos informacijos Pardavėjo nurodytu terminu arba iii) jei Pirkėjas nepateikia Pardavėjui sutikimo jo asmens duomenų tikrinimui.
7. Pardavėjo įsipareigojimai
7.1. Pardavėjas įsipareigoja Pirkėjo užsakymus vykdyti šiose Taisyklėse nustatyta tvarka ir komunikuoti su Pirkėju Shop.darwa.lt tinklapio priemonėmis (kai užsakymas buvo pateiktas 3.1.1 punkte numatytu būdu) arba Pirkėjo kontaktiniais duomenimis, kuriuos nurodo Pirkėjas (kai užsakymas buvo pateiktas 3.1.2 punkte numatytu būdu).
7.2. Pardavėjas įsipareigoja gerbti Pirkėjo privatumą, Pirkėjo Asmens duomenis tvarkyti tik Taisyklių, Privatumo politikos, Shop.darwa.lt naudojimosi taisyklėse ir Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka.
7.3. Shop.darwa.lt įsipareigoja iki užsakymo pateikimo informuoti Pirkėją apie užsakymo įvykdymui reikšmingų Shop.darwa.lt funkcijų sustabdymą ar nutraukimą. Informacijos pateikimas Shop.darwa.lt Paskyroje ar Shop.darwa.lt elektroninės prekybos tinklapyje laikomas tinkamu informavimu. Kai Pirkėjo užsakymas jau yra priimtas vykdyti, apie šio užsakymo įvykdymui reikšmingų Shop.darwa.lt funkcijų sustabdymą ar nutraukimą Pirkėjas informuojamas vienu iš Pirkėjo nurodytų kontaktinių duomenų (telefonu, sms žinute arba el. paštu).
7.4. Taisyklių numatytomis sąlygomis Tiekėjas įsipareigoja pateikti Pirkėjo užsakytas ir priimti Pirkėjo grąžinamas prekes.
7.5. Išimtiniais atvejais, esant objektyviai pagrįstoms aplinkybėms, kurių Pardavėjas negalėjo iš anksto numatyti ir kontroliuoti, prekių pristatymas gali vėluoti arba tapti neįmanomas. Tokiu atveju, Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant susisiekti su Pirkėju dėl tolimesnio jo užsakymo vykdymo galimybių. Pardavėjas gali Pirkėjui pasiūlyti panašią arba analogišką prekę, kurią parduoda kitas Tiekėjas apie tai informuojant vienu iš Pirkėjo nurodytų kontaktinių duomenų (telefonu, sms žinute arba el. paštu). Pirkėjui nesutikus, kad konkretaus Tiekėjo prekė būtų pakeista kito Tiekėjo parduodama panašia ar analogiška preke, Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant grąžinti Pirkėjui jo sumokėtus pinigus ne vėliau kaip per 5 d.d., jeigu buvo atliktas išankstinis apmokėjimas, ir visais atvejais atšaukti užsakymą.
7.6. Pardavėjas, nesutikdamas su Pirkėjo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo Pirkėjo kreipimosi gavimo dienos, jeigu Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip, pateikti Pirkėjui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą.
7.7. Pardavėjas įsipareigoja vykdyti kitas Taisyklėse, ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose Pardavėjui keliamas pareigas.
8. Prekių kainos, apmokėjimo tvarka ir terminai
8.1. Preliminarios Prekių kainos Shop.darwa.lt nurodomos eurais, įskaitant tuo metu pagal teisės aktus galiojantį PVM dydį bei kitus mokesčius, jeigu tokie būtų taikomi.
8.2. Už užsisakytas prekes Pirkėjas gali atsiskaityti per 14 kalendorinių dienų nuo Pardavėjo Užsakymo patvirtinimo pateikimo dienos, vienu iš šių būdų (pasirinkimas gali būti ribojamas, todėl galutinis atitinkamam užsakymui taikytinų atsiskaitymo būdu sąrašas nurodomas prie atitinkamo užsakymo):
8.2.1. naudojantis elektronine bankininkyste;
8.2.2. banko pavedimu;
8.3. Kai Pardavėjas gauna apmokėjimą už prekes, patvirtinamas prekių užsakymas.
8.4. Pirkėjas, patvirtindamas Taisykles, sutinka, kad prekių pirkimo dokumentai – PVM sąskaitos faktūros, kurios kartu yra ir prekėms taikomi garantijos dokumentai, jam gali būti pateikiamos fiziniu būdu kartu su prekėmis arba elektroniniu būdu Pirkėjo registracijos formoje nurodytu elektroninio pašto adresu iš karto po užsakymo įvykdymo. PVM sąskaitose faktūrose nurodomi Pardavėjo rekvizitai, pasirinktos prekės, jų kiekis, suteikiamos nuolaidos, galutinė prekių kaina, įskaitant visus mokesčius, ir kiti buhalterinę apskaitą reglamentuojančių teisės aktų patvirtinti būtini pateikti duomenys.
8.5. Pirkėjo pirktų prekių PVM sąskaitos faktūros taip pat gali būti patalpinamos Pirkėjo turimoje Paskyroje Shop.darwa.lt skiltyje „Mano Shop.darwa.lt“. Pirkėjui pateikus užsakymą, skiltyje „Mano Shop.darwa.lt“ jis galės matyti ir atsispausdinti užsakymo lapą – išankstinio apmokėjimo sąskaitą.
8.6. Prekių kaina po to, kai Pardavėjas patvirtino užsakymą, keistis gali tik išimtiniais atvejais dėl nuo Pardavėjo nepriklausančių objektyvių esminių priežasčių (esant šias priežastis pagrindžiantiems įrodymams). Jeigu kainos keitimo priežastys yra pagrįstos ir tokiu atveju Pirkėjas nesutinka įsigyti prekės nauja kaina, Pirkėjas gali atsisakyti užsakymo informuodamas apie tai Pardavėją per Shop.darwa.lt per 2 (dvi) darbo dienas Shop.darwa.lt elektroninės prekybos tinklapyje nurodytais kontaktais. Anuliavus užsakymą šiame punkte numatyta tvarka, Pardavėjas įsipareigoja grąžinti Pirkėjui visas jo sumokėtas sumas pagal tokį anuliuotą užsakymą. Kainos keitimo priežasčių pagrįstumas yra vertinamas kiekvienu konkrečiu atveju.
8.7. Pirkėjui išsirinkus kelių skirtingų Tiekėjų prekes, Pirkėjo prekių krepšelis gali būti išskaidomas į atskirus prekių krepšelius pagal kiekvieną Tiekėją ir pagal tokius krepšelius formuojant atskirus užsakymus. Tokio išskaidymo atveju konkrečiam užsakymui tenkančių papildomų paslaugų (pvz., prekių pristatymo, užnešimo ir pan.) kaina proporcingai išskaidoma atskiriems užsakymams.
8.8. Pirkėjui į krepšelį įsidėjus kelių skirtingų Tiekėjų prekes, Pirkėjo prekių krepšelis yra išskaidomas ir kiekvieno Tiekėjo prekėms įsigyti suformuojami atskiri užsakymai, t. y. Pirkėjas kiekvieno skirtingo Tiekėjo prekėms įsigyti sudaro atskirą Sutartį. Atitinkamai kiekvieno atskiro užsakymo vykdymas bei užsakymui tenkančios papildomos paslaugos atitinkamai išskaidomos atskiriems užsakymams, todėl gali skirtis nuo paslaugų kainos, nurodytos konkrečios prekės aprašyme.
8.9. Shop.darwa.lt turi teisę taikyti papildomą administravimo mokestį tais atvejais, kai užsakymo suma yra mažesnė nei nustatytas dydis. Mokesčio dydis ir minimali krepšelio suma yra nurodoma užsakymo pateikimo metu.
9. Prekių pristatymas
9.1. Užsakydamas prekes Pirkėjas gali pasirinkti vieną iš prekių pateikimo būdų, įvardytų konkrečiame parduodamos prekės pasiūlyme.
9.2. Jei Pirkėjas užsakymo metu pasirenka prekių pristatymo į namus ar biurą paslaugą:
9.2.1. Pirkėjas įsipareigoja nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą.
9.2.2. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Priimant prekes būtina pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą). Jei Pirkėjas prekių pats nepriima nors prekės yra pristatytos Pirkėjo nurodytu adresu, Tiekėjas turi teisę perduoti prekes Pirkėjo nurodytu adresu esančiam kitam asmeniui, o Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam asmeniui.
9.2.3. Prekes pristato Tiekėjas arba jo įgaliotas atstovas.
9.2.4. Į prekių pristatymo į namus paslaugos mokestį nėra įskaičiuotas užsakytų prekių užnešimas/įnešimas į pastatą – šią paslaugą pirkėjas gali užsisakyti papildomai.
9.2.5. Pristatymo sąlygos ir Pirkėjui taikomas mokestis aprašyti ….
9.3. Išimtiniais atvejais prekių pateikimas gali vėluoti dėl nenumatytų, nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių, kurių Pardavėjas negalėjo kontroliuoti ir protingai numatyti pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo metu. Tokiu atveju, Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant susisiekti su Pirkėju ir suderinti prekių pateikimo terminus ir kitas sąlygas.
9.4. Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pateikimo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pateikiamos arba pateikiamos ne laiku dėl trečiųjų asmenų, nesusijusių ir/arba nepriklausomų nuo Pardavėjo, kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių.
9.5. Prekių pateikimo Pirkėjui metu Pirkėjas privalo kartu su kurjeriu, patikrinti siuntos ir prekės (-ių) būklę bei pasirašyti siuntos perdavimo – priėmimo dokumentą. Pirkėjui pasirašius siuntos perdavimo – priėmimo dokumente, laikoma, kad prekė yra perduota tinkamos būklės, be pažeidimų, kurių atsiradimo pagrindas priskirtinas ne gamykliniam brokui, bei prekės (-ių) komplektacijos neatitikimų (tokių, kuriuos galima nustatyti išorinės prekių apžiūros metu) nėra. Pastebėjęs, kad pateiktos prekės pakuotė pažeista (suglamžyta, šlapia ar kitaip išoriškai pažeista), prekė(-ės) yra pažeista (-os) ir/ar prekė (-ės) yra netinkamos komplektacijos, Pirkėjas privalo tai pažymėti prekės perdavimo – priėmimo dokumente bei, dalyvaujant kurjeriui, surašyti laisvos formos siuntos ir/ar prekės (-ių) pažeidimo/neatitikimų aktą. Pirkėjui neatlikus šių veiksmų, Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės dėl prekių pažeidimų, kai tokių pažeidimų atsiradimo pagrindas nėra gamyklinis brokas bei dėl prekių komplektacijos neatitikimų tik tuomet jei šiuos neatitikimus galima nustatyti išorinės prekių apžiūros metu.
9.6. Prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina Pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota Pirkėjui.
9.7. Jei remiantis Taisyklių 9.2 punktu Pirkėjas neatsiima prekių per nustatytą terminą ar jų nepavyksta įteikti Pirkėjui ir Pirkėjas buvo sumokėjęs už prekes ir jų pristatymą, atstovai susisiekia su Pirkėju dėl kito prekių pristatymo laiko ir/ar būdo. Jei Pirkėjas vis tiek neatsiima prekių arba nepavyksta jų įteikti, tokios prekės grąžinamos Pardavėjui, užsakymas anuliuojamas, o Pirkėjui grąžinami už prekes sumokėti pinigai, atskaičius banko mokesčius, taikomus Pardavėjui už atliktus banko pavedimus ir prekių pristatymo mokestį, jeigu jis buvo taikomas.
9.8. Jei remiantis Taisyklių 9.2 punktu Pirkėjas neatsiima prekių per nustatytą terminą ar jų nepavyksta įteikti Pirkėjui ir Pirkėjas nebuvo sumokėjęs už prekes, tokios prekės grąžinamos Pardavėjui, o užsakymas anuliuojamas.
10. Prekių kokybės garantija ir tinkamumo naudoti terminas
10.1. Kiekvienos Pardavėjo Shop.darwa.lt parduodamos prekės savybės nurodomos prie kiekvienos prekės esančiame prekės aprašyme.
10.2. Pardavėjo siūlomos įsigyti prekės yra tinkamos kokybės, jei:
10.2.1. prekė atitinka Pardavėjo pateiktą aprašymą ir turi tokias savybes kaip ir prekė, kurią Pardavėjas pateikė kaip pavyzdį ar modelį reklamuodamas tą prekę Shop.darwa.lt;
10.2.2. prekė tinka naudoti tam, kam tokios rūšies prekės paprastai naudojamos;
10.2.3. prekė atitinka kokybės rodiklius, kurie paprastai yra būdingi to paties pobūdžio prekėms ir kurių Pirkėjas gali pagrįstai tikėtis pagal prekės pobūdį ir daikto gamintojo, jo atstovo ar Pardavėjo viešai paskelbtus pareiškimus, įskaitant reklamą ir daiktų ženklinimą, dėl daikto konkrečių savybių.
10.3. Pardavėjas neatsako už tai, kad Pardavėjo Shop.darwa.lt parduodamos prekės savo dydžiu, forma, atspalviu, ar kitais parametrais gali neatitikti realaus prekių dydžio, formų, atspalvio ar kitų parametrų dėl Pirkėjo naudojamo vaizduoklio ypatybių ar kitų techninių priežasčių, nepriklausančių nuo Pardavėjo valios. Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Originalių produktų atspalviai, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose. Pirkėjui rekomenduojama perskaityti prekės aprašymą.
10.4. Pardavėjas skirtingoms prekių rūšims suteikia tam tikrą laiką galiojančią kokybės garantiją, kurios konkretus terminas ir kitos sąlygos nurodomi tokių prekių aprašymuose ar kartu su prekės sąskaita-faktūra, kuri atitinka garantinį lapą.
10.5. Pardavėjas neteikia prekių garantinės priežiūros paslaugų (išskyrus nesudėtingus prekių veikimo patikrinimus, nereikalaujančius specialių žinių):
10.5.1. jei garantinį aptarnavimą teikiantis (-ys) centras (-ai) yra už Lietuvos Respublikos ribų, Pardavėjas organizuoja Prekių siuntimą į tokį (-ius) centrą (-us).
10.5.2. jei garantinį aptarnavimą teikiantis (-ys) centras (-ai) yra Lietuvos Respublikoje, Pirkėjas nukreipiamas į tokį (-ius) centrą (-us).
10.6. Tais atvejais, kai remiantis teisės aktais konkrečių prekių atžvilgiu nustatomas tam tikras tinkamumo naudoti terminas, Pardavėjas įsipareigoja tokias prekes parduoti Pirkėjui taip, kad jam būtų suteikta reali galimybė tokiomis prekėmis pasinaudoti iki tinkamumo naudoti termino pabaigos.
10.7. Informacija, susijusi su atskirų prekių rūšių garantinėmis sąlygomis, pateikiama…….
11. Netinkamos kokybės prekių keitimo ir grąžinimo tvarka
11.1. Parduotų prekių trūkumai šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos, grąžinamos vadovaujantis Taisyklėse įtvirtinta tvarka bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.
11.2. Jeigu Pirkėjas įsigijo netinkamos kokybės prekę, Pirkėjas turi teisę reikalauti vieno iš šių teisių gynimo būdų:
11.2.1. kad Tiekėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų prekės trūkumus, jei trūkumus įmanoma pašalinti;
11.2.2. kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina;
11.2.3. kad prekė būtų pakeista analogiška tinkamos kokybės preke, išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl Pirkėjo kaltės;
11.2.4. grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties, kai netinkamos kokybės prekės pardavimas yra esminis užsakymo pažeidimas.
11.3. Jeigu prekė neatitinka kokybės reikalavimų, Pirkėjas turi teisę reikalauti, kad būtų užtikrinta tinkama prekės kokybė, proporcingai sumažinta prekės kaina, arba vienašališkai nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį. Kad būtų užtikrinta tinkama prekės kokybė, Pirkėjas turi teisę pasirinkti reikalauti prekę pataisyti (remontuoti) arba reikalauti ją pakeisti, išskyrus atvejus, kai reikalavimo nebūtų įmanoma įvykdyti arba Pardavėjas dėl to patirtų neproporcingų išlaidų, palyginti su išlaidomis kitam reikalavimui įgyvendinti, atsižvelgiant į visas aplinkybes, įskaitant:
11.3.1. prekės vertę, jeigu prekė neturėtų trūkumų;
11.3.2. prekės trūkumų (neatitikties) reikšmingumą;
11.3.3. tai, ar kitokio reikalavimo taikymas nesukeltų nepatogumų Pirkėjui.
11.4. Pirkėjas turi teisę reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį tik tuo atveju, jeigu:
11.4.1. Tiekėjas prekės nepataisė ar nepakeitė arba prekę taisant ar keičiant Tiekėjas nesutiko padengti prekės grąžinimo išlaidų arba prekės pašalinimo ir įdiegimo išlaidų, kai prekė buvo tinkamai įdiegta (instaliuota, įrengta ar įmontuota) arba Tiekėjas, atsisakė užtikrinti tinkamą prekės kokybę;
11.4.2. prekės trūkumas atsirado, nors Tiekėjas bandė užtikrinti prekės kokybę;
11.4.3. prekės trūkumas yra esminis;
11.4.4. Tiekėjas pareiškė ar iš aplinkybių yra aišku, kad jis per protingą terminą neužtikrins tinkamos prekės kokybės arba tai sukels didelių nepatogumų Pirkėjui.
11.5. Pirkėjas neturi teisės nutraukti pirkimo-pardavimo sutarties, jei prekės trūkumas yra nedidelis.
11.6. Pirkėjui norint grąžinti prekes, būtina laikytis šių sąlygų:
11.6.1. pranešti apie tai Pardavėjui sąskaitoje faktūroje nurodytu kontaktu arba Shop.darwa.lt el. paštu, Pranešime privaloma nurodyti grąžinamas prekes;
11.6.2. pateikti prekių įsigijimo dokumentą, garantiją patvirtinantį dokumentą (jei jis buvo išduotas);
11.6.3. pateikti laisvos formos prašymą ir pateikti jį Tiekėjui arba Shop.darwa.lt.
11.7. Teise grąžinti netinkamos kokybės prekes Pirkėjas gali pasinaudoti per prekių įsigijimo dokumente nustatytą jos kokybės garantijos terminą, kurį nurodo Pardavėjas.
11.8. Netinkamos kokybės prekes Pirkėjas grąžina Tiekėjui. Jei prekės grąžintos dėl netinkamos kokybės, Pardavėjas grąžina Pirkėjui jo patirtas pristatymo ir grąžinimo išlaidas.
11.9. Pinigai Pirkėjui grąžinami nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 d.d. po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie netinkamos kokybės prekę, o jei prekė Pirkėjo nėra grąžinta Tiekėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Tiekėjui dienos. Pinigai už prekę grąžinami Pirkėjui tokiu pačiu būdu, kokiu Pirkėjas mokėjo už prekę jos įsigijimo metu, nebent Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip. Pirkėjas visais atvejais turi teisę reikalauti, kad pinigai būtų grąžinti į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą.
11.10. Negrąžinami pinigai už tas prekes, kurios tyčia ar dėl neatsargumo buvo sugadintos (paveiktos cheminėmis medžiagomis, vandeniu, atvira ugnimi, aukšta temperatūra, aštriais objektais ir t.t.), arba jeigu buvo pažeistos prekės naudojimo ar saugojimo taisyklės, arba prekės naudotos netinkamai ar ne pagal paskirtį.
11.11. Atskiros Tiekėjo netinkamos kokybės prekių grąžinimo taisyklės gali būti numatytos su jomis pateikiamuose garantijos dokumentuose. Tokios Tiekėjo taikomos prekių grąžinimo taisyklės taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja šioms Taisyklėms. Esant neatitikimui tarp šių Taisyklių ir atitinkamo Tiekėjo taikomų taisyklių, pirmenybė teikiama šioms Taisyklėms.
12. Prekių keitimas ir grąžinimas pristačius ne tas prekes
12.1. Jei Pirkėjui buvo pristatytos ne tos prekės, Pirkėjas privalo nedelsdamas, bet nevėliau nei per 7 (septynias) darbo dienas, informuoti apie tai Shop.darwa.lt el. paštu arba paskambinęs telefono numeriu. Gavusi informaciją apie pristatytas ne tas prekes, Shop.darwa.lt apie tai informuoja Tiekėją, kuris savo sąskaita įsipareigoja pasiimti tokias prekes ir jas pakeisti tinkamomis prekėmis. Tuo atveju, kai Tiekėjas neturi užsakytų prekių, Pardavėjas grąžina Pirkėjui už prekę (-es) sumokėtus pinigus. Pinigai Pirkėjui grąžinami nedelsiant bet ne vėliau kaip per 5 d.d. po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie tai, kad buvo gautos ne tos prekės, o jei Prekė Pirkėjo nėra grąžinta Tiekėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Tiekėjui dienos.
12.2. Prekių ir pinigų grąžinimo tvarka numatyta Taisyklių 13 skyriuje.
13. Bendros prekių ir pinigų grąžinimo taisyklės
13.1. Dėl prekių grąžinimo (nepriklausomai nuo grąžinimo pagrindo) Pirkėjas turi teisę kreiptis tiesiogiai į konkretų Tiekėją arba į Shop.darwa.lt.
13.2. Visos dovanos, kurios buvo pateiktos kartu su įsigyta preke, turi būti grąžintos tuo pat metu, kai yra grąžinama Pirkėjo įsigyta prekė, išskyrus atvejus, kai įsigyta prekė grąžinama dėl jos kokybės trūkumų, o kartu su ja pateiktos dovanos dėl savo pobūdžio per terminą nuo prekės įsigijimo iki šios prekės trūkumų paaiškėjimo dienos buvo suvartotos arba pasibaigė tokių dovanų tinkamumo naudoti terminas.
13.3. Grąžindamas prekes Pirkėjas privalo nurodyti siuntėjo adresą ir tinkamai supakuoti prekę, kad ji nebūtų pažeista siuntimo metu. Prekė laikoma tinkamai supakuota tada, kai ji yra įdėta į papildomą išorinę pakuotę (įdėta į dėžutę, maišelį, apvyniota popieriumi ir pan.) ir ši pakuotė yra sandariai uždaryta (pavyzdžiui, užklijuota). Jei grąžinamos prekės yra dužios ar trapios, jos turi būti papildomai apsaugomos nuo smūgių apvyniojant kelių sluoksnių popieriumi, audeklu arba burbuline pakavimo plėvele ir tada įdedamos į išorinę siuntinio pakuotę (dėžutę, maišelį, popierių). Pardavėjas neatsako už siuntinius, kurie Pirkėjo buvo išsiųsti netinkamai supakuoti, netinkamai nurodžius adresą, taip pat jei siuntiniai buvo prarasti ar sugadinti grąžinimo Tiekėjui metu.
13.4. Grąžinti Prekes Pirkėjas gali pristatydamas jas tiesiogiai Tiekėjui. Prekes Tiekėjui reikia grąžinti adresu, kuris nurodomas Pardavėjo Pirkėjui pateiktoje sąskaitoje faktūroje. Sunkių prekių pristatymo (prekių kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti) Tiekėjui tvarką ir sąlygas Pirkėjas su Pardavėju per Shop.darwa.lt atskirai suderina telefonu arba el. paštu arba Pirkėjas jas pats pristato tiesiogiai Tiekėjui. Prekių grąžinimo išlaidos tenka Pardavėjui.
13.5. Pinigai už prekę grąžinami Pirkėjui tokiu pačiu būdu, kokiu Pirkėjas mokėjo už prekę jos įsigijimo metu, nebent Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip. Pirkėjas visais atvejais turi teisę reikalauti, kad pinigai būtų grąžinti į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą.
14. Atsakomybė
14.1. Pirkėjas atsako už neteisėtus veiksmus, atliktus naudojantis Shop.darwa.lt.
14.2. Užsiregistravęs Pirkėjas atsako už savo prisijungimo duomenų saugojimą ir/ar perdavimą tretiesiems asmenims. Jei Shop.darwa.lt teikiamomis paslaugomis naudojasi trečiasis asmuo, prisijungęs prie Shop.darwa.lt naudodamasis Pirkėjo prisijungimo duomenimis, Pardavėjas šį asmenį laiko Pirkėju.
14.3. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, Privatumo politika, Shop.darwa.lt naudojimosi taisyklėmis nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
14.4. Jei Shop.darwa.lt pateiktos nuorodos į kitų trečiųjų asmenų tinklapius, tai Shop.darwa.lt negarantuoja, kad informacija, kurią galima peržiūrėti paspaudus šias nuorodas (išskyrus tuos atvejus, kai Pardavėjas aiškiai nurodo, jog paspaudus konkrečią nuorodą galima susipažinti su Pirkėjui siūlomos prekės savybėmis ir kt. informacija apie siūlomą prekę), yra teisinga, išsami ar tiksli. Už trečiųjų asmenų pateikiamos informacijos turinį, jos teisingumą, išsamumą ir tikslumą atsakingi tretieji asmenys. Shop.darwa.lt nėra įpareigota patikrinti perduodamą ar saugomą išorinę informaciją arba nustatyti neteisėtus veiksmus.
14.5. Shop.darwa.lt neatsako dėl Pirkėjo ir Tiekėjo, kurio prekes ar paslaugas Pirkėjas užsisako naudodamasis Shop.darwa.lt, tinkamo tarpusavio įsipareigojimų vykdymo.
15. Apsikeitimas informacija
15.1. Visa komunikacija, susijusi su prekių įsigijimu naudojantis Shop.darwa.lt, nepriklausomai nuo prekės Tiekėjo, vykdoma per Shop.darwa.lt, Shop.darwa.lt elektroninės prekybos tinklapyje nurodytais kontaktais. Tuo atveju, jeigu Pirkėjas ir Tiekėjas komunikaciją susijusią su prekėmis vykdo kitais būdais nei per Shop.darwa.lt, Shop.darwa.lt neprisiima jokios atsakomybės ir rizikos galinčios kilti dėl tokios komunikacijos.
15.2. Shop.darwa.lt šių Taisyklių, Shop.darwa.lt naudojimosi taisyklių ir Privatumo politikos numatyta tvarka visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos metu ar užsakant prekes nurodytu elektroninio pašto adresu arba SMS žinute jo nurodytu telefono numeriu.
16. Baigiamosios nuostatos
16.1. Šios Taisyklės sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.
16.2. Šių Taisyklių pagrindu kylantiems santykiams taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
16.3. Visi nesutarimai, kilę dėl šių Taisyklių vykdymo, sprendžiami derybų būdu. Nepavykus susitarti ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.